1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Meer service met een draagtas

De draagtas dreigde een aantal jaren geleden uit het straatbeeld te verdwijnen, omdat veel klanten van mening waren dat draagtassen slecht voor het milieu zijn. De laatste tijd lijkt het erop dat dit weer aan het veranderen is. Veel bedrijven kiezen tegenwoordig voor de chiquere, exclusieve plastic of geplastificeerde draagtas, die bovendien vaak duurzamer zijn en dus vaker te gebruiken. Het lijkt of deze bedrijven hun draagtas zien als een soort ‘wandelende reclameboodschap’. Behalve in winkels, is de draagtas op beurzen dan ook een veel gesignaleerd product. Hebt u een winkel en verkoopt u producten die u in een draagtas aan uw klanten kunt meegeven, let dan eens op de volgende aandachtspunten.

Aandachtspunt 1
Vraag uw klanten of zij een draagtas willen of niet

Niet elke klant wil het gekochte product meenemen in een draagtas. Vooral de kleinere producten kunnen gemakkelijk worden meegenomen in een door de klant meegenomen boodschappentas. Dit scheelt u gemiddeld, afhankelijk van de grootte van uw zaak, al gauw een paar honderd tasjes (kosten: een paar dubbeltjes per stuk) per week. Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar levert u ook een besparing op van een paar duizend gulden per jaar.   

Aandachtspunt 2
Vraag uw klanten of zij een papieren of een plastic draagtas willen

Papieren draagtassen doen het uit milieuoogpunt nog steeds goed, al komen de plastic tassen langzaam maar zeker weer terug. Zowel voor papier als plastic geldt, dat er alleen mag worden gewerkt met inkt op waterbasis, terwijl de gebruikte materialen afbreekbaar moeten zijn. Hebben uw klanten echter nog steeds de voorkeur voor papieren tassen, geef ze wat ze graag willen ontvangen. Het maakt u niet uit!




Aandachtspunt 3
Stem alle verpakkingsmateriaal op elkaar af

De goedkoopste uitvoering is een tas met een uitgestanst handvat. Vervolgens komt de papieren lusdraagtas en daarna volgen de luxere draagtassen. Hebt u een gespecialiseerde winkel en kiest u voor de wat luxere draagtas, dan is het aan te bevelen om alle verpakkingsmateriaal van etiketten, inpakpapier tot dozen en draagtassen op elkaar af te stemmen. Dit komt uw imago van ‘speciaalzaak’ zeker ten goede. Zo kunt u als gerenommeerde modezaak kiezen voor luxe verpakkingsdozen, verschillende maten en soorten draagtassen, kostuumtassen, nylon kledinghoezen, speciale uitverkooptassen, speciale uitverkooptassen, stropdasverpakkingen, stickers en luxe doosjes voor manchetknopen of dasspelden.  

Aandachtspunt 4
Let erop dat het uiterlijk van uw draagtas overeenstemt met het imago van uw winkel

Iedereen die reclame wil maken, kan dat door middel van een draagtas doen. Een tas is vaak de finishing touch. Een draagtas is vaak het visitekaartje. Consumenten identificeren het uiterlijk van een draagtas vaak onbewust met een bepaald type winkel. Voor het luxe-, duur- of juist heel goedkoop zijn van een winkel. Dit gebeurt door de volgende elementen.

• het logo op de tas;
• het kleurgebruik;
• het materiaal waarvan de tas is gemaakt.

Zo staan glanzend materiaal en koorden voor luxe, bruin papier met opdruk voor natuurlijke eenvoud en kreukelig dun plastic en felle kleuren voor de goedkopere zaken. Bent u een 'prijsbreker', gebruik dan witte tasjes met hooguit alleen uw bedrijfsnaam erop. Bent u een exclusieve zaak, gebruik dan chiquere tasjes.   

Advies
Besteed aandacht aan de vorm van uw draagtas en ga er in uw winkel bewust mee om als een effectief middel om reclame mee te maken. Breng uw draagtassen in overeenstemming met het imago van uw winkel.


Wilt u Meer Omzet Maken met Praktische Verkooptools?

Meld u zich dan vandaag nog aan als gebruiker van de Portal Orders en Opdrachten Binnenhalen

Deze portal bevat vele handige Verkooptools die uw omzet merkbaar zullen vergroten! 

Zoals Software voor het schrijven van een scorende offerte, een sterk Belscript of een wervende verkoopbrief. 

Maar ook Tools voor verkoop via Internet en Social Media en Tools voor verkoop via een Franchise formule. 

En natuurijk tools voor het maken van allerlei marketingplannen en verkoopplannen. 

Met maandelijks een aanvulling van Nieuwe Verkooptools!


Aanmelden 

Meld u aan voor een jaargebruik en ontvang geheel gratis als welkomstgeschenk de Software Offertes Schrijveninclusief een Handige Rekentool en een Boekje met tips over het schrijven van scorende Offertes (Winkelwaarde  EURO 69,- excl. BTW) 

Klik hier voo
r meer informatie

Klik hier om u direct aan te melden 

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
weggevertjes voor uw beursstand
meer service met een draagtas
beurzen aflopen voor uw bedrijf: bereid u goed voor!
als ondernemer een beurs bezoeken?



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.