1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Haal meer uit uw Marketingbegroting

Een Marketing Begroting wordt vaak op jaarbasis opgesteld en geeft de financiële grenzen aan waarbinnen verkopers en marketeers hun doelstellingen moeten proberen te halen en liefst nog te overtreffen. Hoe gaat u om met die verschillende posten uit de Marketing Begroting?

Marketing Begroting en Verkoopproces
Vaak ziet het verkoopproces er als volgt uit:
• versturen van een mailing;
• nabellen op de mailing voor een afspraak;
• het daadwerkelijke verkoopgesprek waarin de verkoper zijn kunstje kan vertonen.

Marketing Begroting: Kijken naar een paar posten
Laten we eens een paar posten uit een Marketing Begroting halen.

Marketing Begroting en de kosten voor Persoonlijke Verkoop
Kosten voor persoonlijke verkoop zijn zeer divers en kunnen hoog oplopen. Zeker als een verkoper de gewoonte heeft al zijn klanten regelmatig persoonlijk te bezoeken, ongeacht hoeveel ze bij hem omzetten. Is dit in uw bedrijf het geval, dan valt hier een belangrijke post uit uw Marketing Begroting te optimaliseren.

Beoordeel bij welke klanten u daadwerkelijk voldoende marge haalt om Persoonlijke verkoopkosten te maken. Dit zijn uiteraard klanten die zeker behouden moeten worden en dat is vaak niet alleen een kwestie van de afdeling verkoop maar van alle afdelingen die op een of andere manier contact hebben met deze klanten. Door vervolgens te kijken wat voor soort klant dit is en waarom hij bij u koopt, geeft u waarschijnlijk informatie over het profiel van de klantgroepen waar u het beste zaken mee kunt doen. Dat bepaalt dan ook de inhoud van uw verkoopinspanningen.

Uiteraard geldt het omgekeerde ook. Door te analyseren van welke klanten u niet beter wordt, kunt u ook bepalen aan welke klantgroepen u beter uw verkoopbudget uit uw Marketingbegroting niet kunt besteden.




Marketing Begroting en Direct Marketingkosten
De praktijk leert dat mailings nog maar zelden de goede persoon in een bedrijf bereiken en het is nog zeldzamer dat de ontvanger hier meer dan een tiental seconden aan besteedt. Het vervolgens maken van de afspraak is helemaal lastig te bereiken. De behoefte om afspraken te maken wordt bij klanten steeds kleiner. En als de klant zich tevoren nog niet een beeld gevormd heeft van wat in dat gesprek geboden wordt, is het doel van de klant vaak om zich te laten informeren en vooral niet te kopen. En dus weer dreigt een kostbaar klantbezoek voor niets.

Marketing Begroting beter inrichten: Werk aan alternatieven
Om verspilling van verkoopbudgetten te voorkomen is het dus nodig om eerst inhoudelijk interactief contact met de klant te hebben. Uiteraard kan dit telefonisch maar dan moet niet primair het doel zijn een afspraak te maken.

Nadeel van een telefonische sessie is echter dat aan de klant niets gevisualiseerd kan worden, zodat het veel moeilijker is om de klant duidelijk te maken wat het onderscheidend vermogen van het product of de dienst is of wat het nieuwe ervan is. Hij heeft op zijn netvlies tenslotte nog staan wat hij uit het verleden kent.

Internet en uw Marketing Begroting
Door echter te werken met een combinatie van Internet en telefoon is dit nadeel te ondervangen. De mogelijkheid bestaat nu om een demo of een presentatie te geven en de klant heeft de mogelijkheid om te reageren. Tevens kan zo een webseminar georganiseerd wordt voor verschillende  klanten of prospects tegelijk. En dat voor iedereen op een zeer efficiënte wijze want niemand hoeft van zijn werkplek af te komen. Een demonstratiefilmpje op uw website is ook een goede suggestie en veel minder belastend voor uw Marketing Begroting dan een persoonlijk verkoopbezoek.

Zelf Marketing Begroting Maken?
Wilt u gebruik maken van een Rekenmodel voor het samenstellen van een Marketingbegroting? Behoefte aan Tools en vakinformatie voor een optimale Direct Marketing? Meld u dan aan voor Orders & Opdrachten Binnenhalen.

Wilt u Meer Omzet Maken met Praktische Verkooptools?

Meld u zich dan vandaag nog aan als gebruiker van de Portal Orders en Opdrachten Binnenhalen

Deze portal bevat vele handige Verkooptools die uw omzet merkbaar zullen vergroten! 

Zoals Software voor het schrijven van een scorende offerte, een sterk Belscript of een wervende verkoopbrief. 

Maar ook Tools voor verkoop via Internet en Social Media en Tools voor verkoop via een Franchise formule. 

En natuurijk tools voor het maken van allerlei marketingplannen en verkoopplannen. 

Met maandelijks een aanvulling van Nieuwe Verkooptools!


Aanmelden 

Meld u aan voor een jaargebruik en ontvang geheel gratis als welkomstgeschenk de Software Offertes Schrijveninclusief een Handige Rekentool en een Boekje met tips over het schrijven van scorende Offertes (Winkelwaarde  EURO 69,- excl. BTW) 

Klik hier voo
r meer informatie

Klik hier om u direct aan te melden 

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
marktinformatie voor een gedegen marketingplan of ondernemingsplan
hoe introduceer ik een nieuw product op de markt?
effectief verkopen aan senioren
haal meer uit uw marketingbegroting
stappenplan verkoop: hoe pakt u uw verkoop goed aan?
bedrijfsmissie: hoe ontwikkelt u een missie voor uw bedrijf?
benchmark nuttig voor uw bedrijf?



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.