1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Goede resultaten bereiken met Telesales

Als telemarketeer is het belangrijk om je goed voor te bereiden op telesales. Je weet wat je wilt, je bent overtuigd van je product of dienst en over de kans van slagen. Je weet welke doelgroep je met telesales wilt bereiken en wat je hen wilt vertellen. Maar dan pas begint het. telesales is een echt vak waar veel bij komt kijken. De volgende Adviezen voor Telesales helpen je op weg. 

Eerste contact bij telesales
Het eerste contact leggen is bij telesales het moeilijkst. Je dient te weten wie je moet gaan benaderen. Je moet een telefoonscript hebben waarin exact staat wat je met je telesales wilt bereiken. Je dient overtuigd te zijn van je idee en van het nut hiervan voor je gesprekspartner. Uiteindelijk heeft men alleen interesse in je telesales als men er geld aan kan verdienen. Zorg dat het script niet toelaat dat je gesprekspartner tussentijds zijn interesse verliest. Wat is belangrijk bij de praktijk van telesales?
|

Adviezen voor telesales

Advies 1
Zorg dat je bij telesales de naam van de verantwoordelijke persoon weet.

Je kunt bijvoorbeeld bellen met het bedrijf om naar de naam van de marketing manager of hoofd productontwikkeling te vragen, maar dit hoeft niet altijd de beslisser te zijn. Vraag gewoon wie er verantwoordelijk is voor nieuwe producten of ontwikkeling, zorg dat je de naam van deze verantwoordelijke krijgt.

Advies 2
Zorg dat je bij telesales een goede openingszin hebt om de secretaresse of receptioniste te kunnen passeren.


Soms is de secretaresse de persoon die bepaalt of je wel of niet met de verantwoordelijke persoon wordt doorverbonden. Zorg dus dat je openingszin sterke argumenten heeft waarom jij persoonlijk met de verantwoordelijke persoon wilt praten. Ga niet uitleggen dat je een idee wilt verkopen. Stel je bij telesales ook niet passief op. telesales vereist een goede voorbereiding. 


Advies 3
Als je de verantwoordelijke persoon te spreken krijgt, zorg dan dat je alleen interesse wekt.


Ga bij telesales niet inhoudelijk in op je idee. Gebruik duidelijke argumenten om een afspraak af te dwingen. Zeg niet dat je een leuk idee hebt dat misschien iets kan zijn voor het bedrijf. Zorg dat je duidelijk bent over wat je wilt. Gebruik duidelijke taal.

Advies 4
Reageer effectief op het standaardantwoord ”Stuurt u maar informatie op”


Vaak vraagt men bij telesales iets op te sturen. Haak niet meteen af, maar probeer alsnog een afspraak te krijgen. Als men er op staat dat men eerst iets op papier wilt zien zorg er dan voor dat je alle gegevens vraagt. De brief die je schrijft is identiek aan je introductie. Niet over het idee, maar alleen interesse wekken.

Advies 5: Een afspraak maken: hoe pak je dat aan?


Stel je krijgt op basis van je telesales de mogelijkheid een afspraak te maken. Laat weten dat je actief bent. Plan de afspraak op korte termijn, maar niet morgen. Laat duidelijk weten dat je nog meer gegadigden hebt (ook al zijn die er niet meteen) maar zonder de klant op te jagen. Tijd is geld, onthoudt dit ook als je een afspraak plan.
 

Nieuw: Portal FinancieelKlaar!

Handige financiële tools
voor ondernemers en adviseurs.

Met Checklists, Stappenplannen, Rekenmodellen en Voorbeeldmodellen. 


Op het gebied van onder meer begroten, balans en jaarrekening, investeren, financiering, kostenberekening, lenen en schenken en subsidies.  

Wekelijks komen er nieuwe financiële tools bij.

Ga direct kijken, meld u aan als gebruiker en ga direct aan de slag!


www.financieelklaar.nl

Als welkomstgeschenk ontvangt u de software Prognoses en Jaarcijfers (Ontwikkeld i.s.m. BDO Accountants, winkelwaarde € 79,0 excl. BTW).

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
gebruik een belscript zoals bedoeld
twaalf opstekers voor goede telemarketing
checklist voor uw telemarketingactie
telemarketing: ook voor bestaande klanten telemarketing toepassen
succes van telemarketing komt neer op voorbereiding en vaardigheden
goede resultaten bereiken met telesales
maak optimaal gebruik van een telefoonscript



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.