1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Benchmarking: Succesfactoren van Benchmarking

De praktijk van benchmarking kent een aantal belangrijke succesfactoren waarvan u kunt kennisnemen.

Belangrijke succesfactor
De stappen in het stappenplan uit A.16.2 lijken allemaal even belangrijk. Bij een goed resultaat van een benchmarkproject zijn echter de eerste drie stappen in de planningsfase een belangrijke succesfactor:

• Bepaal wat te benchmarken;
• Bepaal wie te benchmarken;
• Bepaal de methode van dataverzameling.

In de praktijk blijken deze drie stappen het lastigste deel van het benchmarkproces te zijn. Hier gaat voor u veel tijd en inspanning in zitten. Bent u hier eenmaal uit dan gaan de overige stappen relatief veel sneller. Een bezoek aan de benchmarkingpartner kost in verhouding veel minder tijd kost.




Bestede tijd
In de praktijk blijkt dat de meeste benchmarkingprojecten al snel meer dan een jaar in beslag nemen. Grote projecten hebben veel meer tijd nodig. Als een bedrijf besluit tot een benchmarkingonderzoek, moet eerst bepaald worden of de middelen (tijd en geld) wel aanwezig zijn voor een benchmarkproject.

Geen bedrijfsspionage
Benchmarking is als instrument een nuttig hulpmiddel om uw bedrijf beter te laten presteren. Bij de meeste bedrijven staat benchmarking echter nog bekend als bedrijfsspionage. Dit is een onterecht beeld, aangezien benchmarking zowel voor het voorbeeldbedrijf als voor het bedrijf dat zichzelf wil verbeteren voordelig kan zijn. Zolang de gegevensverzameling legaal en met medeweten van het betreffende voorbeeldbedrijf gebeurt, is geen sprake van bedrijfsspionage.


Wilt u Meer Omzet Maken met Praktische Verkooptools?

Meld u zich dan vandaag nog aan als gebruiker van de Portal Orders en Opdrachten Binnenhalen

Deze portal bevat vele handige Verkooptools die uw omzet merkbaar zullen vergroten! 

Zoals Software voor het schrijven van een scorende offerte, een sterk Belscript of een wervende verkoopbrief. 

Maar ook Tools voor verkoop via Internet en Social Media en Tools voor verkoop via een Franchise formule. 

En natuurijk tools voor het maken van allerlei marketingplannen en verkoopplannen. 

Met maandelijks een aanvulling van Nieuwe Verkooptools!


Aanmelden 

Meld u aan voor een jaargebruik en ontvang geheel gratis als welkomstgeschenk de Software Offertes Schrijveninclusief een Handige Rekentool en een Boekje met tips over het schrijven van scorende Offertes (Winkelwaarde  EURO 69,- excl. BTW) 

Klik hier voo
r meer informatie

Klik hier om u direct aan te melden 

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
benchmarking: wat u moet weten over benchmarking
benchmarking: de praktijk van benchmarking
benchmarking: succesfactoren van benchmarking



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.